Najstarsze lokomotywy znowu wyglądają młodo! Szukaliśmy historycznych modeli, aby przenieść je ze szczegółami do naszej gry. Niektóre lokomotywy zostały tylko nieco zmienione, a inne zostały zaprojektowane od nowa, aby dopasować ich wygląd do ich odpowiedników ze świata realnego.

Jaskółka

Zacznijmy od Jaskółki. Istnieje kilka lokomotyw o wyglądzie zbliżonym do naszego oryginalnego modelu. Rhaetian LD G 3/4 ze Szwajcarii pasuje najlepiej. Ten parowóz zbudowany w 1889 r. miał moc 250 KM przy wadze 23,5 ton. Zachowały się trzy z 16 oryginalnych lokomotyw, między nimi Heidi, parowóz o numerze seryjnym 11. Nazwa wzięła się z wykorzystania go w filmie Heidi w 1952 r. Lokomotywa została odrestaurowana i wyposażona w palenisko olejowe przez Club 1889. Strona domowa klubu dokładnie dokumentuje proces rozebrania lokomotywy na części, które następnie zostały odrestaurowane i złożone z powrotem. Nowa, czarna farba użyta do pokrycia Heidi zainspirowała jedną z serii produkcyjnych Jaskółki.

Kruk

Pierwowzorem naszego Kruka jest Württemberg T3. Jedyny nadal funkcjonujący parowóz Königlich Württembergischen Staats-Eisenbahnen (kolei Wirtemberskiej) został zbudowany w 1905 r. i przywrócony do służby 109 lat później. Gesellschaft zur Erhaltung von Schienenfahrzeugen Stuttgart e.V. (Stowarzyszenie dla Zachowania Pojazdów Szynowych ze Stuttgartu) podtrzymuje tradycję kolejową Szwabii.

Nosorożec

Po wprowadzeniu Bawarskiego S2/6 przygotowaliśmy teraz nowy parowóz dla wszystkich fanów Rail Nation na północ od niemieckiego „równika białej kiełbasy”. Od 1877 do 1896 r. wyprodukowano 2233 parowozów Pruskich G3, co stawia go wśród najpopularniejszych lokomotyw parowych na świecie. Zachował się tylko jeden egzemplarz. G3 „Saarbrücken” znajduje się w DB Museum (muzeum kolei niemieckich) w Norymbergii.

Po wycofaniu ze służby, parowóz ten został przeznaczony do dosyć nietypowego zadania: był używany jako testowe obciążenie dźwigów w warsztacie naprawczym w Trewirze. Był to uśmiech losu, inaczej parowóz najpewniej zostałby pocięty na kawałki.

Osiołek

Seria produkcyjna 75 czyli Badeński VI c wymagała tylko niewielkich zmian, aby stała się bardziej realistyczna. Parowóz ten był jednym z pierwszych używających przegrzanej pary, a został włączony do służby między 1914 r. a 1917 r. Lokomotywy te były tak wydajne, że były używane przez Deutsche Reichsbahn w NRD do 1970 r.

10 takich lokomotyw, po okresie służby w Badenii, zostało czasowo wypożyczone do S-Bahn w Berlinie. To rozwiązanie mogłoby się wydać sensowne także dzisiejszym mieszkańcom Berlina. Ostatni zachowany parowóz tej serii należy do Ulmer Eisenbahnfreunde (stowarzyszenie miłośników kolei z Ulm) i regularnie jeździ na lokalnej trasie między Amstetten a Gerstetten.

Sokół

Dla członków stowarzyszeń, którzy zajmują się przewozami z przedsiębiorstw z krótkim czasem oczekiwania na załadunek, Sokół to najlepsza lokomotywa pierwszej ery. Wysoka prędkość i potężne przyspieszenie nadrabiają za słabą siłę pociągową.

Oryginalna Seria 62 była produkowana od 1928 do 1932 r. Była wykorzystywana głównie na trasach „Werrabahn”, gdzie można było w pełni wykorzystać jej dużą prędkość. Ostatni parowóz tej serii został wycofany z użycia w 1972 r. Do dzisiaj zachował się tylko jeden egzemplarz, którzy można zobaczyć w Muzeum Kolei w Dreźnie.

Może zastanawiasz się, dlaczego alternatywna wersja kolorystyczna tej lokomotywy jest biała: to tzw. „farba fotograficzna”. Dawniej fotografowanie czarnych lokomotyw stanowiło wielkie wyzwanie. W celu zwiększenia kontrastu i ilości odbijanego światła, lokomotywy były przemalowywane na biało na sesje fotograficzne. Używana farba była tymczasowa, np. kredowa i można ją było zmyć po sesji. Było to o tyle istotne, że białe lokomotywy szybko zabrudziłyby się na trasie. Nie martw się jednak: nasze białe serie produkcyjne mają trwały kolor, który wytrzymuje nawet burze i intensywną rywalizację w konkursach.

Kret

Gracze odbierający towary z przedsiębiorstw, gdzie nie mają większości w inwestycjach, uznają Kreta za idealną lokomotywę. Jego świetna siła pociągowa może na wielu trasach nadrobić gorszą prędkość i przyspieszenie. To podpowiedź znawców na pierwszą erę.

 

Pruski P8 (używany także w Polsce jako Ok1), którego wygląd był podstawą modelu Kreta, to cechujący się prostotą parowóz z przegrzewaczem pary, który był produkowany od 1906 r. W sumie powstała ogromna liczba 3946 takich lokomotyw. Solidny projekt odrzucający kosztowne szczegóły spowodował, że ponad 500 takich lokomotyw pozostawało w użyciu przez 50 i więcej lat. Został wycofany ze służby zaledwie rok przed wprowadzeniem jego następcy, BR23.

15 lokomotyw P8 istnieje do dzisiaj, większość nadaje się do jazdy.

Kania ruda

Model Kani rudej powstał na bazie lokomotywy Kolei Pensylwańskich (Pennsylvania Railroad) seria H1. Seria „Consolidation” stała się standardem w ciężkich przewozach towarowych w 1875 r., gdy kompanie odkryły jej ekonomiczne zalety. Od 1875 do 1886 r. wyprodukowano 545 takich parowozów.

Model Kani rudej od zawsze był dopracowany. Trzeba było doszlifować tylko kilka elementów w tej aktualizacji Rail Nation. Bonusową lokomotywę pierwszej ery można wygrać na loterii, po osiągnięciu 1000 prestiżu.

Chcesz zobaczyć nowe lokomotywy i serie produkcyjne?

Wsiądź do pociągu: zaloguj się i rusz pełną parą!