Nowe pociągi pasażerskie (ery 4-6)

Przeszukaliśmy dokładnie historię kolei, aby znaleźć najciekawsze i szczególne pociągi pasażerskie do przewozów pasażerskich. Dzisiaj przedstawimy Wam pociągi, które wybraliśmy dla er od czwartej do szóstej oraz dla rozgrywki końcowej.


Pociągi pasażerskie czwartej ery


W drugiej erze spalinowej odbywamy wycieczkę do świata podróży kosmicznych. UAC TurboTrain został zaprojektowany i wyprodukowany przez United Aircraft Corporation. Ta spółka, która produkowała też skafandry kosmiczne do lądowania na księżycu, wprowadziła w swojej lokomotywie kilka innowacji. Konstrukcja została stworzona z lekkiego aluminium. Lokomotywa była napędzana turbinami gazowymi i mogła osiągnąć prędkość 274,9 km/h. TurboTrain nadal posiada rekord prędkości pojazdu kolejowego w Kanadzie w wysokości 226,2 km/h.

Lokomotywa bonusowa nadjeżdża z Wielkiej Brytanii. High Speed Train , znany też jako InterCity 125, został wprowadzony w 1976 r. Pozostaje w użyciu do dzisiaj na niezelektryfikowanych trasach InterCity. Wyjątkowe dla tego pociągu jest to, że nie został zaprojektowany na specjalne torowiska wysokich prędkości, ale może podróżować na standardowych trasach. Konstrukcja tej lokomotywy została wybrana w rywalizacji z Advanced Passanger Train, który wnosił wiele eksperymentalnych innowacji, które niestety nie sprawdziły się w praktyce. HST może osiągnąć prędkość 200 km/h.

Pociągi pasażerskie piątej ery


MAT 54 symbolizuje początek pierwszej ery lokomotyw elektrycznych. Ten pociąg osobowy z Holandii daje swoim pasażerom dużo komfortu, podczas gdy konduktorzy początkowo musieli zadowolić się składanymi krzesłami. W ciągu lat zmieniono także materiał izolacyjny: gdy pociąg był wprowadzony w 1956 r. wagony były ocieplone azbestem. Charakterystyczny wygląd szybko doprowadził do powstania potocznej nazwy „Hondekop” (głowa psa). Azbest z ostatniego pociągu został usunięty i wymieniony na wełnę szklaną dopiero w 1993 r. W ciągu czterdziestu lat użytkowania w pociągach tych miały miejsce różne zdarzenia: na przykład w 1977 r. MAT 54 został uprowadzony razem z pasażerami i przetrzymywany przez 20 dni.

Ta bonusowa lokomotywa nie wymaga długiej prezentacji: TGV Sud-Est to ikona pociągu dużych prędkości, która zrewolucjonizowała przewozy pasażerskie na kolei. Rekord prędkości tego pociągu, wyprodukowanego przez SNCF, pozostaje niepobity od 1982 r. Dzięki temu Francuzi kontynuują swoją tradycję produkcji pociągów bijących rekordy: TGV Sud-Est pobił poprzedni rekord z 1955 r. należący do BB 9004. Stało się to 26 lutego 1981 r. przy prędkości 380 km/h. Więcej o tej lokomotywie i rekordach prędkości można znaleźć w tym poście.  Przy okazji – BB 9004 jest dostępna w Rail Nation jako seria produkcyjna Meduzy.

Pociągi pasażerskie szóstej ery


Nasza lokomotywa bonusowa z szóstej ery pochodzi z innego zakątka świata. Jest to Shinkansen E5. Nos pociągu został zaprojektowany tak, aby był aerodynamiczny i zapobiegał efektowi uderzenia dźwięku przy pokonywaniu wąskich tuneli z prędkością 320 km/h.The Shinkansen E5 to jedna z najnowszych serii produkcyjnych kontynuujących japońskie tradycje zespołów trakcyjnych.

Od wprowadzenia Serii 0 Shinkansen w 1964 r. pociągi te uważane są najbezpieczniejszy i najbardziej punktualny środek transportu na całym świecie. Średnie opóźnienie w 2005 r. wynosiło sześć sekund na pociąg. Nie odnotowano też żadnych poważnych wypadków. Nawet w wypadku wypadnięcia z torów w trakcie trzęsienia ziemi w 2004 r. nikt nie został ranny.

Bonusowa lokomotywa z rozgrywki końcowej

Także w trakcie rozgrywki końcowej można wygrać pociąg pasażerski i lokomotywę towarową. Pociąg pasażerski to .italo AGV z Włoch. Ten zespół trakcyjny wyprodukowany przez Alstom został zaprojektowany jako następca TGV. Został wprowadzony do użycia we Włoszech, gdzie kursuje między Turynem i Salerno oraz od Wenecji do Rzymu z prędkością maksymalną 300 km/h.


Ta nowa funkcja w grze została wyjaśniona tutaj przez twórcę gry Bruno. W tym poście można też znaleźć informacje o tym, jak już teraz przetestować te nowości w grze na serwerze testowym PTR.
Bonusowa lokomotywa towarowa została zaprojektowana zgodnie z Waszymi pomysłami na forum i opiniami na Facebooku. Jak teraz wygląda? Zaloguj się szybko na serwer PTR i sprawdź!

Jedźmy!

2 Comments

  1. Przy opisie TGV Sud-Est macie byka aż miło 😉
    Ogólnie z tymi rekordami całkowicie rozmijacie się z prawdą…
    Rekord prędkości konwencjonalnego pociągu wynosi od 2007 – 574,8 km/h
    Więcej tutaj: https://pl.wikipedia.org/wiki/TGV
    Tutaj więcej o tym rekordzie: https://pl.wikipedia.org/wiki/Rekord_TGV_V150
    Pozdrawiam.
    Meteor.

Comments are closed.

© 2018 Blog Rail Nation

Theme by Anders NorenUp ↑