Najnowsza aktualizacja Rail Nation tuż tuż – wkrótce w nowych rundach gry pojawią się pociągi pasażerskie!

Twórca gry Bruno już wyjaśnił jak działają nowe funkcje gry, a dzisiaj przestawiamy nowe pociągi w pierwszych trzech erach.

[envira-gallery id=”162″]

Pierwsza era

Zaczniemy od starszej angielskiej damy: lokomotywa Class 1 Stirling Single z kompanii kolejowej Great Northern Railroad została zbudowana między 1870 a 1875. Najbardziej charakterystyczną cechą są koła o średnicy ośmiu stóp (2.44m) na jedynej osi napędowej. W 1895 parowóz wziął udział w wyścigu pociągów Great Race to the North, w którym dwie kompanie kolejowe – GNR i LNR ścigały się na trasie z Londynu do Aberdeen. Pociągi osiągnęły wtedy średnią prędkość powyżej 100 km/h.

[envira-gallery id=”164″]

Bonusowa lokomotywa z pierwszej ery pochodzi ze Szwecji i Danii. SJ F została zaprojektowana w Szwecji na podstawie parowozu Württemberg C. Była to najpotężniejsza szwedzka lokomotywa parowa. Jako, że elektryfikacja rozpoczęła się w Szwecji już w 1933 roku, a w 1936 r. już wszystkie najważniejsze trasy były zelektryfikowane, lokomotywa straciła swoją przydatność. Pozostałe egzemplarze zostały sprzedane do Danii. Okazały się tam tak skuteczne, że jeszcze w 1942 r. wyprodukowano tam 25 dalszych sztuk.

Pozostała w czynnej służbie do 1970 r. a w 1972 r. dwie lokomotywy DSB E (takie oznaczenie miały w Danii) prowadziły pociąg żałobny króla Fryderyka IX.

[envira-gallery id=”167″]

Druga era

Pierwsze lokomotywy spalinowe wjechały na tory w Niemczech w latach 30. XX wieku, co wywołało silną presję na wytwórców lokomotyw parowych. Henschel-Wegmann-Zug był wynikiem współpracy producenta lokomotyw Henschel oraz producenta wagonów Wegmann. Firmy te połączyły siły, aby udowodnić, że parowozy mogą odgrywać ważną rolę w nowoczesnych szybkich przewozach. Seria produkcyjna 61, która została zaprojektowana właśnie w tym celu, mogła osiągnąć prędkość maksymalną ponad 175 km/h. Jednakże lokomotywa przy takiej prędkości nie zapewniała stabilnego prowadzenia wagonów. Z tego powodu pociągi te były używane na trasie Berlin – Drezno, gdzie nie były wymagane prędkości powyżej 135 km/h. Czas podróży na tej trasie wynosił tylko godzinę i 40 minut. Ten rekord na tej trasie nie został pobity przez żaden inny pociąg aż do czasów dzisiejszych.

[envira-gallery id=”169″]

Henschel wprowadził później pewne zmiany w konstrukcji lokomotywy w nadziei na stabilną jazdę z dużą prędkością. Jednak Henschel-Wegmann-Zug pozostał jedyny w swoim rodzaju. Koszty były zbyt duże i lokomotywy spalinowe były bardziej popularne. Drugi egzemplarz stał się dawcą dla innej lokomotywy: uklład jezdny i zewnętrzne cylindry zostały wykorzystane przy produkcji DR 18 201. 18 201 to dzisiaj najszybszy działający parowóz świata.

[envira-gallery id=”171″]

Bonusowa lokomotywa z drugiej ery pochodzi ze złotego wieku lokomotyw parowych w USA. Lokomotywy Milwaukee Road Class F7 są uznawane za najszybsze lokomotywy parowe na podstawie ich rozkładów jazdy. Francuski dziennikarz podróżujący takim pociągiem zarejestrował prędkość 201 km/h, a na siedmiokilometrowym odcinku średnio 190 km/h. Co zadziwiające, pociągi te nigdy nie podjęły oficjalnej próby bicia rekordu świata. W związku z tym rekord ten należy do dziś do LNER Class 4 Mallarda, który jest dostępny w grze jako seria produkcyjna dzika.

Trzecia era

TEE jest dostępny w pierwszej erze spalinowej. Lokomotywa spalinowa serii VT 11.5 i 601 została zaprojektowana dla transportu międzynarodowego. Nowoczesna konstrukcja dała duży skok pod względem inżynieryjnym i komfortu podróży. Pociągi te były wykorzystywane na trasach w całej Europie i towarzyszyły wprowadzeniu pociągów InterCity.

[envira-gallery id=”173″]

Bonusowa lokomotywa trzeciej ery to znana jako Latający Hamburger Seria DR 877. W jego czasach połączenie Berlin – Hamburg, które obsługiwał, było najszybsze na świecie. Poza tym jako pierwsza lokomotywa spalinowa Deutsche Bahn odegrała kluczową rolę w wykazaniu wyższości lokomotyw spalinowych.

[envira-gallery id=”176″]

O lokomotywach z er od czwartej do szóstej oraz o lokomotywie bonusowej z rozgrywki końcowej napiszemy w innym poście na blogu już wkrótce.

Możesz już sprawdzić pociągi pasażerskie na naszym serwerze testowym PTR, a wkrótce na nowych rundach gry!

Lokomotywy z er od czwartej do szóstej oraz lokomotywa bonusowa z rozgrywki końcowej są opisane w tym poście.