Niedawno rozpoczęła się pierwsza rozgrywka końcowa z nowym systemem RTS. Jesteśmy oczywiście przygotowani. Dzięki zmianie interfejsu wszystkie najważniejsze informacje dostępne są pod ręką, a jednocześnie obniżone jest obciążenie serwera w trakcie rozgrywki finałowej. Nowy finał został już przetestowany na publicznym serwerze testowym. Pomimo bardzo dużej liczby graczy, wydajność została znacząco poprawiona. Tutaj możesz przeczytać więcej o zmianach!

Wyścig do rozgrywki finałowej

Wraz z rozpoczęciem się rozgrywki finałowej wszyscy gracze Rail Nation stają się znowu bardzo aktywni. Liczba żądań do serwera wzrasta dziesięciokrotnie. Każdy dołącza do ostatecznej bitwy o zwycięstwo. Wszyscy chcą perfekcyjnie dopasować swoje rozkłady jazdy, aby osiągnąć najlepsze rezultaty. Połączenie dużej liczby aktywnych graczy, intensywnej rozgrywki i zmienionej architektury serwerów rozłożyło stary system RTS na łopatki.

Nowy RTS jest dużo silniejszy, musieliśmy jednak poświęcić wiele uwagi na to, aby nie obciążyć zanadto żadnej części systemu. Aby zmniejszyć obciążenie serwera, sprawdziliśmy dokładniej zachowanie graczy. Jakie dane są dla nich najważniejsze? Co trzeba sprawdzać regularnie, aby szybko dostosowywać rozkłady jazdy? Zoptymalizowaliśmy informację metropolii na mapie, aby udostępnić Ci właśnie te informacje. To zaoszczędzi Ci kilku kliknięć i pozwoli zmniejszyć obciążenie serwera.

Niezbędne informacje dostępne bez jednego kliknięcia

Na mapie można teraz zobaczyć:

  • Status miasta: ile towarów zostało już w pełni dostarczonych?
  • Swoje dostawy: które z wymaganych towarów zostały już przez Ciebie dowiezione?
  • Czas do następnego zużycia towarówprzez miasto
  • Czas do następnego przeliczenia wskaźnika obciążenia przedsiębiorstw
  • Powiadomienie o nowych postach na forum – kliknięcie prowadzi bezpośrednio na forum

Po teście rozgrywki końcowej wzięliśmy pod uwagę Wasze opinie: na Wasze wyraźne życzenie przywracamy liczbę dostarczonych ton w dymku po najechaniu kursorem. Wszystkie błędy znalezione przez testerów PTR zostały też oczywiście naprawione.

Nowy przegląd metropolii

Zmieniliśmy też wygląd ekranu metropolii:

  • Ekran metropolii oraz „więcej informacji” są teraz połączone
  • Wszystkie towary na jednej stronie: Co zostało już dostarczone, kto w jakim stopniu pomógł?
  • Które stowarzyszenie dostarczyło ile towarów?
  • Który gracz zdobył ile prestiżu?

Zmiany balansu: Więcej zabawy dzięki dłuższej rozgrywce finałowej!

Dokonaliśmy pewnych drobnych zmian, aby gracze mogli cieszyć się rozgrywką finałową nawet bez logowania przez 24 godziny na dobę. Niektóre zmiany pozwolą okazjonalnym graczom również odegrać istotną rolę w bitwie o zwycięstwo najszybszej metropolii.

  • Większe magazyny: trzeba dostarczyć do metropolii więcej ton towarów.
  • Zmiana towarów tuzinami: dopiero po dostarczeniu w całości 12 towarów, nowe 12 zostanie odblokowane.
  • Pociągi mogą nadal dostarczać ukończone towary, generując zysk na serwisowanie i nowe wagony
  • Bonus prestiżu dla zwycięskiej metropolii
    • 10 000 prestiżudla graczy, których miasto domowe wygra rozgrywkę końcową
    • 5 000 prestiżu dla graczy, którzy są podłączeni do zwycięskiej metropolii
    • Miasta domowego nie można zmienić w trakcie rozgrywki końcowej

Na tory, gotowi do startu, START!